טיפול בדיכאון דרך קופות החולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול נפשי דרך קופות החוליםקופות החולים בישראל מעניקות טיפולים נפשיים בעלויות מופחתות המתאימות כמעט לכל תקציב. אך רוב האנשים, במיוחד באוכלוסיות העשירות יותר, מעדיפים לשלם על טיפולים פסיכולוגיים פרטיים במחירים גבוהים, ולא לקבל את שירותי קופת החולים בה הם מבוטחים.

קופות החולים מעסיקות מעט מטפלים, כשבמקביל הדרישה לקבלת שירותים נפשיים היא גבוהה. במצב זה, אדם הסובל ממצוקה מעדיף לשלם על טיפול פרטי ולא להמתין לקבלת השירות, מה גם שברוב קופות החולים לא ניתן לבחור את הרופא המתאים, אלא לקבל את הטיפול מהמטפל הפנוי.

טיפולים נפשיים בקופות החולים

בקופת חולים כללית, אם המבוטח אינו משלם על "כללית מושלם" הוא עובר תהליך אבחון מלחיץ, שבסופו נקבעת ההחלטה עבורו, בתהליך מיון. החוק גורס כי פסיכולוג או פסיכיאטר הם המבצעים את האבחון, מקבצים את המידע הדרוש, ואז מקבלים, או לא מקבלים, את האישור למימון טיפול נפשי.

בקופת חולים מכבי יכול המבוטח לבחור את הפסיכולוג המתאים לו מתוך הרשימה המוצגת באתר או בספר הקופה. הוא זכאי להשתתפות במימון של שלושים מפגשי פסיכותרפיה, כשהמפגש הראשון עולה 55 שקלים, ועלות פגישה שנייה עד הפגישה ה-15 כרוכה בתשלום של 109 שקלים לכל מפגש. מהפגישה ה-16 עד השלושים משלם המבוטח סך של 164 שקלים, כשלאחר מכן הוא יכול להמשיך בטיפול במימון פרטי.

בקופת חולים מאוחדת, מבוטח המעוניין בקבלת טיפול נפשי פונה למזכירות המרפאה בה הוא מטופל, או למוקד הקופה, וקובע תור לעבור תהליך מיון באחד הסניפים. תחילה מתבצעת בדיקה על ידי איש מקצוע מתחום בריאות הנפש, כשבסופה הוא מקבל מכתב הפניה ושמות מטפלים המתאימים לבעיה הפרטנית שהתגלתה. הוא יוצר קשר טלפוני עם המטפל לקביעת הפגישה.

מחיר מפגשים במימון קופת חולים מאוחדת עלותם 215 שקלים החל מהמפגש הראשון ועד לתום שנה של מפגשים. בהמשך מסכמים ביחד המטפל והמטופל את עלות המפגשים, כשהסכום אינו יכול לעלות על 277 שקלים למפגש.

מבוטחי "מאוחדת עדיף + שיא" זכאים לקבלת טיפולים נפשיים בהשתתפות עצמית בהיקף של עד 36 מפגשים. 12 המפגשים הראשונים כרוכים בהשתתפות עצמית של 110 שקלים לטיפול, והחל מהפגישה ה-13 ועד ה-24, הוא משלם סך של 133 שקלים למפגש. המפגשים ה-25-36 עלותם 155 שקלים לכל מפגש.

קופת חולים לאומית מחזיקה רשימה של 75 מטפלים באזור המרכז, כשתחום התמחותם אינו מצוין. טרם הטיפול נדרש המבוטח להגיע לסניף הקופה ולשלם על השירות בנוהל הנקבע באופן אישי.

שיטות הטיפול בדיכאון במימון קופות החולים

המצב המורכב ביותר לאדם הסובל מדיכאון הוא הזדקקותו לתרופות נגד דיכאון שאינן כללות בסל הבריאות הממשלתי.

טיפולים נפשיים או תרופות שאינם מתבצעים במימון הקופה עלולים להסתיים בהוצאת כספים משמעותיים. במצב זה עומדות בפני המבוטח מספר אפשרויות:

חלק מקופות החולים מציעות למבוטחיהן תרופות נוגדות דיכאון שאינן כלולות במסגרת הסל. ניתן לברר מידע זה במוקד המידע של קופת החולים.

במקרים מסוימים, ובהתאם לסוג הביטוח הרפואי, יכול אדם לקבל טיפול לדיכאון שאינו כול בסל הבריאות, כגון דרך מקום העבודה, או שניתן לבצע חיפוש מקיף לכל פוליסות הביטוח שברשותו, ולברר אם הן מכסות גם מצב נפשי וקבלת טיפול מתאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן