תאי גזע חדשים לטיפול בדיכאון וסכיזופרניה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחקרד"ר גדי תורג'מן הוא אחד החוקרים הבכירים בישראל בתחום תאי הגזע. בשנים האחרונות מתמקד ד"ר תורג'מן באפשרות לטפל באמצעות תאי גזע במחלות נוירולוגיות כמו אלצהיימר ובהפרעות פסיכיאטריות שונות כמו לדוגמה סכיזופרניה ודיכאון. משום כך מחקריו נחשבים לפורצי דרך ומהווים תקווה לאפשרויות טיפול חדשות ובלתי מוכרות.

לפי המחקר החדש, שמהווה סקירה מעמיקה של כל הידוע לנו עד כה בנוגע להשפעה של תאי הגזע על יצירת נוירונים במוח, נראה כי באמצעות הזרקת תאי גזע ניתן לגרום ליצירה מחודשת של תאי עצב באזורים מסוימים במוח, בדגש על ההיפוקמפוס.

בנוסף לכך, נמצא כי ניתן לגרום לנדידה של תאי עצב למערכת העצבים המרכזית כאשר מזריקים את תאי העצב לדם פריפרי.

המשמעות היא שבעתיד על מנת לטפל באמצעות תאי גזע בבעיות הקשורות למוח, לא יהיה צורך בהזרקת התאים ישירות למוח, הכרוכה בסיכונים רבים.

תקווה לעתיד

אמנם המחקר בתחום זה נמצא בחיתוליו, אך לפי ד"ר תורג'מן, ייתכן שמדובר באבן פינה לסוג חדש של טיפולים שבהם על ידי הזרקת תאי גזע ניתן יהיה לטפל הן בהפרעות מולדות דוגמת אוטיזם והן בבעיות נרכשות דוגמת דיכאון או סכיזופרניה ואלצהיימר. זאת כיוון שתאי הגזע יוכלו לעודד יצירה של תאים חדשים במוח המשחקים תפקיד מרכזי בתפקודים הרגשיים, ההתנהגותיים והקוגניטיביים.

עם זאת, מדגיש ד"ר תורג'מן, כי מהמחקרים שנערכו בתחום במהלך השנים האחרונות עולה תמונה ברורה לפיה ההשפעה התרפויטית של תאי הגזע על מחלות נוירודגנרטיביות הרבה יותר מורכבת ממה שנהוג היה לחשוב ודרושות עוד שנות מחקר רבות כדי להבין את ההשפעה שלהם לעומק במטרה לתכנן אסטרטגיות טיפוליות מוצלחות.

אודות החוקר הראשי

ד"ר גדי תורג'מן הוא ראש המעבדה לחקר תאי גזע במחלקה ללימודי קדם רפואה על שם אדלסון. מחקריו עוסקים בעיקר באופן שבו ניתן לטפל בלקויות התנהגותיות, הפרעות פסיכיאטריות וחסרים נוירולוגים שונים באמצעות יישום של תאי גזע מזנכימליים.

בנוסף לכך, מתמקד ד"ר תורג'מן בהשפעה של תאי גזע על יצירה של תאי עצב חדשים במוח והמנגנונים המולקולריים והביולוגיים הקשורים לנוירוגנזה.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן