מדוע פעילות גופנית מעודדת העלמה של דיכאון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

במצב של דיכאון או חרדה, פעילות גופנית נתפסת כדבר האחרון אותו ירצה אדם הסובל ממצבים אלו לעשות. אך עם המוטיבציה הנכונה, הפעילות משנה את המצב הנפשי באופן משמעותי.

פעילות גופנית מסייעת למניעת ושיפור מספר בעיות בריאות, כולל לחץ דם גבוה, סוכרת ודלקת פרקים. מחקר בנושא דיכאון, חרדה ופעילות גופנית מראה כי היתרונות הנפשיים והפיזיים של הפעילות מסייעים אף בהפחתת הדיכאון ושיפור מצב הרוח.

האופן בו מסייעת פעילות גופנית להקלת דיכאון

פעילות גופנית קבועה מסייעת להקלת הדיכאון במספר אופנים, הכוללים:

שחרור חומרים כימיים במוח – הגורמים לתחושה טובה ומקלים דיכאון, כגו נוירוטרמנסמיטורים ואנדורפינים.

הפחתת רעלים כימיקלים – מערכת החיסון מתנקה מרעלים המסוגלים להחמיר דיכאון.

הגברת טמפרטורת הגוף – משפיעה באופן מרגיע.

לפעילות גופנית סדירה קיימים אף יתרונות פסיכולוגיים ורגשיים רבים, המסייעים למצבים הבאים:

השבת האמון העצמי – עמידה ביעדים או אתגרי פעילות גופנית, אפילו קטנים, מגבירים את הביטחון העצמי. השינוי החיובי בגוף גורם לתחושה טובה יותר לגבי הדימוי העצמי.

הסחת דעת מהדאגות – פעילות גופנית מהווה הסחת דעת המשחררת ממעגל המחשבות השליליות המזינות דיכאון וחרדה.

מגעים חברתיים – פעילות גופנית מעניקה את ההזדמנות לפגוש אנשים, להחליף חיוך ידידותי או אמירות לבביות כשיוצאים החוצה להליכה בשכונה, או כשמתאמנים במכון הכושר. מגעים חברתיים אלו מסייעים לשיפור מצב הרוח.

התמודדות בריאה – נקיטה בצעדים חיוביים להתמודדות עם דיכאון או חרדה היא שיטת התמודדות בריאה. כשאדם מנסה להרגיש טוב יותר באמצעות שתיית אלכוהול, התעכבות על תחושותיו השליליות, או תקווה שהדיכאון ייעלם מעצמו, הוא רק מחמיר את התסמינים.

סוגי תכניות אימונים

מחקרים מראים שפעילות גופנית כגון הליכה, ולא ביצוע תכנית אימונים רשמית, משפרת את מצב הרוח. פעילות ופעילות גופנית הם שני דברים שונים, אך שניהם מועילים לבריאות הפיזית והנפשית. פעילות גופנית היא תנועת גוף מתוכננת ומובנת החוזרת על עצמה מתוך מטרה לשפר כושר גופני או לשמור על רמת הכושר.

פעילות היא כל מצב המפעיל את השרירים ומוביל להוצאת אנרגיה, כולל פעילויות עבודה, משק בית או פנאי. המונח "פעילות גופנית" עלול להיתפס בטעות כמחשבה על ריצה של שעה בפארק או בחדר הכושר, אך תרגילים גופניים כוללים מגוון נרחב של פעילויות המגבירות את רמת הפעילות ומסייעים לתחושה טובה יותר.

אין ספק שריצה, הרמת משקולות, משחקי ספורט ופעילויות כושר אחרות המובילות לשיפור תפקוד הלב מסייעות למצב הפיזי והנפשי, אך גם פעילות כגון גינון, שטיפת המכונית, הליכה מסביב לשכונה או עיסוק בפעילות אינטנסיבית אחרת, כלומר, כל פעילות מרגשת המרימה אדם מהספה, מסייעת לשיפור מצב הרוח.

אין צורך לבצע את כל תוכניות האימונים בבת אחת. מומלץ להרחיב בהדרגה את תכנית האימונים ולמצוא שיטות להוספת כמויות קטנות של פעילות גופנית מידי יום. לדוגמה, לטפס במדרגות במקום להשתמש במעלית, להחנות את הרכב מעט רחוק ממקום העבודה ולהתהלך מעט, או להגיע לעבודה ברכיבה על אופניים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן