דיכאון והפחתת סיכויי ההחלמה מסרטן השד

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיכאון והפחתת סיכויי ההחלמה מסרטן השדהמכון הלאומי לסרטן קובע שלמעלה מ-230,000 נשים בארצות הברית מאובחנות עם סרטן השד מדי שנה, למרות שאין להן היסטוריה משפחתית של סרטן זה, או גורמי סיכון ידועים אחרים. האבחנה מגיעה לעיתים קרובות בהפתעה הרסנית.

הטלטלה הרגשית עשויה להשפיע על הבריאות הפיסית של הנשים, כמו גם על רווחתן הנפשית. טיפול פסיכולוגי מסייע לנשים אלו לרתום את כוחות הריפוי של מחשבותיהן, לשיפור סיכויי ההחלמה.

השפעת אבחון סרטן השד על הרווחה הנפשית

קבלת אבחון סרטן זה עשויה להיות אחד האירועים המצערים ביותר אותן חוות רוב הנשים אי פעם, ועליהן להבין לאן לפנות לעזרה. המצוקה נמשכת בדרך כלל גם לאחר שההלם הראשוני של האבחנה חולף. כשנשים מתחילות בטיפול ממושך, הן עשויות למצוא את עצמן מתמודדות עם בעיות חדשות.

הן עשויות לגלות שהקשרים האישיים שלהם נמצאים בכאוס, ולהיות עייפות כל הזמן. הן עשויות לדאוג ביותר מהתסמינים, הטיפול והסיכון למוות. הן עשויות לסבול מאפליה ממעסיקים או מחברות ביטוח וקופות החולים, וכל הגורמים האלו עשויים לתרום ללחץ כרוני, חרדה ודיכאון.

התדרדרות פיסית בעקבות סרטן השד

תחושת האיום הוא תגובה נורמאלית לחלוטין לאבחון סרטן השד. אך רגשות שליליים עשויים לגרום לנשים להפסיק לתפקד בתחומים שחיוביים לבריאותן, ולהתחיל לתפקד באופן שלילי ומדאיג. נשים עם סרטן השד עשויות להתחיל לאכול מזונות שאינם בריאים, למשל, הפחתת אכילת ארוחות מסודרות ובחירת מזונות בעלי ערך תזונתי נמוך.

הן עשויות להפחית את האימונים הפיסיים, להתקשות לישון טוב בלילה, ולסגת מבני משפחה וחברים. במקביל, נשים אלו עשויות לצרוך אלכוהול, לעשן או לשתות קפה ולצרוך סמים אחרים בניסיון להרגיע את עצמן.

התדרדרות נפשית בעקבות סרטן השד

אבחון סרטן השד עשוי להוביל גם לבעיות חמורות יותר. חלק מהנשים, למשל, נכנסות לדיכאון לאחר החדשות, במצב המקשה עליהן יותר להסתגל, להפיק את המרב מהטיפול ולנצל את כל מקורות התמיכה החברתית והנפשית הזמינים. חלק מהנשים כה מדוכאות מהסרטן, עד שהן מסרבות לעבור ניתוח או פשוט חדלות מקיום מפגשי טיפולי קרינה או כימותרפיה.

מחקר מראה שדיכאון עשוי להפחית גם את סיכויי ההישרדות של הנשים. מחקר אחד מראה ששיעורי התמותה היו גבוהים פי 26 בקרב נשים עם תסמיני דיכאון, ופי 39 גבוהים יותר בקרב נשים שאובחנו עם דיכאון מג'ורי.

איך מסייע טיפול פסיכולוגי לנשים עם סרטן השד?

פסיכולוגים מורשים ואנשי מקצוע אחרים בתחום בריאות הנפש, עם ניסיון בטיפול בסרטן השד, מסייעים באופן משמעותי. המטרה העיקרית היא לסייע לנשים ללמוד כיצד להתמודד עם השינויים הגופניים, הרגשיים, וסגנון החיים הקשורים לסרטן, כמו גם עם טיפולים רפואיים העשויים להיות כואבים וטראומטיים.

לחלק מהנשים, דגש הטיפול מוצב על הסבר המחלה לילדים או התמודדות עם תגובת בן הזוג. לאחרות, הטיפול מתמקד בבחירת סוגי הטיפולים הרפואיים. הטיפול הפסיכולוגי מסייע לקבלת המצב, ושליטה במתח, חרדה או דיכאון.

באמצעות לימוד שיטות לפתרון בעיות בסביבה תומכת, פסיכולוגים מסייעים לנשים לעבור דרך היגון, הפחד ורגשות אחרים. הטיפול מסייע לנשים להתמודד עם משבר מסכן חיים זה ובסופו של דבר להשתמש בו כהזדמנות לצמיחה אישית משפרת חיים.

הצורך בטיפול פסיכולוגי חיוני לתמיכה בטיפול הרפואי. למעשה, התאוששות רגשית משפרת את סיכויי ההתאוששות הפיסית ומפחיתה סיבוכים שאינם צפויים. למרות שהלחץ עשוי להיות כבד ועוצמתי, נשים עם סרטן השד זקוקות לזמן על מנת ליצור דימוי עצמי חדש המשלב הן את החוויה הגופנית והן את המצב הנפשי.

פסיכולוגים מסייעים לנשים להשיג מטרות אלו, והן לומדות להתמודד עם סוגיות כגון פחדים מהישנות הסרטן, וחוסר סבלנות להתמודד עם בעיות יומיומיות של החיים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן