אקסטזי לטיפול בפוסט טראומה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אקסטזי לטיפול בפוסט טראומהחוקרים בוחנים כבר במשך שנים את אפשרות שילוב תרופות עם טיפולים פסיכולוגיים כדי לסייע לסובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית להתמודד עם הטראומה.

בנובמבר 2016, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), פתח את הדלת למחקרים חדשים לטיפול בהפרעות אלו, באמצעות תרופות לשינוי מצב הרוח, הנקראות בגרסא המקוצרת MDMA, והידועות כאקסטזי.

הפרעת דחק פוסט טראומטית היא מצב מתיש העשוי להשפיע על כל היבטי החיים של אדם הסובל ממנה. המצב מאופיין בהתקפי נדודי שינה ממושכים, סיוטים קבועים, התקפי חרדה משתקים, ובחילות וסחרחורות קשות.

בחינת יעילות אקסטזי לטיפול בפוסט טראומה

מחקרים קודמים את יעילות הסם כטיפול להפרעה זו הפגינו הבטחה חזקה, כששני שלישים בלבד מהמשתתפים בכל המחקרים כבר אינם עונים על הקריטריונים לאבחון מצבם בסיום המחקר. אם הניסויים החדשים יצליחו, אקסטזי יכול להיות אפשרות טיפול זמינה עד שנת 2021.

אקסטזי מסווג כיום כתרופה בחסות הרשות למלחמה בסמים של ארצות הברית. כלומר, כרגע לא קיים שימוש טיפולי רשום, וסם זה עדיין מהווה סיכון משמעותי להתמכרות.

חוקרים מאמינים שאקסטזי יכול לסייע לטיפול בפוסט טראומה

אנשים עם הפרעה זו נוטים להימנע מזיכרונות החוויה שהניעה את הטראומה, או במצבים המזכירים להם את הטראומה. טיפול בחשיפה משמש לטיפול בהפרעה זו, כשהוא מעודד את הסובלים להתעמת עם הטראומה, בין אם באמצעות שחזור הזיכרון או חוויה מחדש של האירוע.

ד"ר מרטין וויליאמס, נשיא מחקר המדע והרפואה הפסיכיאטרית, סבור שאקסטזי מקל על פוסט טראומה, היות והוא יעיל ביותר לפסיכותרפיה במובן של אמון בין המטופל למטפל.

הנתונים הסטטיסטיים

האגודה הרב תחומית למחקרים פסיכיאטריים אחראית על הצגת הניסוי הקליני של אקסטזי לטיפול בפוסט טראומה בפני ה-FDA. תוצאות המחקר כפי שהוצגו קובעות:

  • 107 נבדקים שטופלו בפוסט טראומה כרונית, הפגינו שיפור בתסמיניהם לאחר השימוש באקסטזי.
  • 53% מתוך 74 המשתתפים כבר לא סבלו מתסמיני ההפרעה כעבור שתיים עד שלוש מפגשי טיפול פסיכותרפיה בשילוב עם אקסטזי.
  • נתונים אלו נכונים בהשוואה ל-23% המשתתפים שקיבלו פלצבו.
  • 65 משתתפים רואיינו שנה לאחר הטיפול, ו-66% מהם כבר לא סבלו מפוסט טראומה.

כיצד ניתן לצרוך אקסטזי לטיפול בפוסט טראומה?

במהלך מפגש פסיכותרפיה, הצורה הטהורה של  אקסטזי תינתן באופן אוראלי באמצעות קפסולה או בהמסה במיץ, בהשגחת מטפל. מפגש הטיפול מתחיל בשעה שמונה בבוקר ונמשך עד חמש אחר הצהריים.

משך הטיפול נקבע כך היות והשפעות האקסטזי ממשיכות לפרק זמן ארוך של חמש או שש שעות. המטפל משמיע לעיתים מוסיקה המסייעת למטופל להירגע. במהלך הטיפול, המטופל מבטא את מחשבותיו ודן בהן עם המטפל, כמו גם בכל נושא העולה על דעתו.

מהם הסיכונים?

מומחים מדווחים שאקסטזי עשוי לגרום לבחילה, בעיות בתנועת הלסת, ועלייה בקצב הלב ובלחץ הדם. מינון יתר של אקסטזי, בשילוב עם תרופות אחרות כגון תרופות אנטי דיכאוניות, עשוי לגרום גם לתסמונת סרוטונין, מצבו בו עודף סרוטונין כימי במוח עלול לגרום לתסיסה, בלבול, כאב ראש, תרדמת ומוות במקרים חמורים. אך מצב זה נדיר.

שלא בדומה לסמים ממריצים אחרים, אקסטזי אינו מוצג בסיכון גבוה לשימוש יתר בשל ההשפעות החיוביות והפחתת ההשפעות השליליות הגדלות במהירות עם השימוש. כיום, סם זה אינו חוקי לשימוש, מכירה, הפצה או ייצור ברוב המדינות.

הניסויים שנערכו עד היום בנוגע לשימוש באקסטזי כטיפול בפוסט טראומה בוצעו על קבוצות גדולות של משתתפים שנבדקו, והתוצאות הובילו למסקנות חיוביות. המטרה הסופית היא לאשר אקסטזי לטיפול כמו תרופות מרשם, אך הוא יהיה זמין תחת טיפול בפיקוח בלבד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן