טיפול פסיכולוגי לבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול פסיכולוגי לבני נוערבני נוער רבים נמצאים כיום בטיפול פסיכולוגי, מתוך ניסיון להגיע לתובנות עמוקות יותר לגבי האופן בו הם חושבים, פועלים ומגיבים. בריאות נפשית כוללת את האופן בו אדם מתנהג, מרגיש וחושב במצבים שונים.

בני נוער חווים בעיות נפשיות הנוגעות לפעילויותיהם, רגשותיהם או מחשבותיהם, והמייצרות מכשולים קבועים בחייהם. לכל אדם יש רגעים בהם הוא חושב או מרגיש באופן שלילי, או שהוא פועל  באופן שעשוי לא להיות מקובל על ידי אחרים, ואלו הם מצבים נורמאליים.

אך כאשר מחשבות, רגשות או פעולות יוצרים בעיות בקביעות, יתכן שמדובר בבעיות נפשיות. פסיכולוגים מסייעים למבוגרים ולבני נוער להתמודד עם בעיות אלו. בחלק מהמקרים בהם בני נוער סובלים מבעיות נפשיות, מוחם המתבגר מעבד מידע באופן שונה מאשר המוח הבוגר.

הם חווים סערות רגשות, רוגז, אימפולסיביות, שיפוט לקוי וחרדה חברתית. התנהגות מרדנית של בני נוער עשויה לנבוע מבעיות נפשיות אותן יש לחקור במסגרת טיפול פסיכולוגי.

למה בני נוער סובלים מבעיות נפשיות?

בעיות בריאות הנפש עשויות להיגרם כתוצאה מגורמים רבים ושונים. הגורמים הנפוצים כוללים:

מצבים רפואיים – בעיות רפואיות שונות עשויות  לגרום לבני נוער לחשוב, לחוש או לפעול באופן מוזר. ייעוץ רפואי בודק תחילה מצב רפואי שעשוי לגרום לתסמינים, ואם לא נמצא מצב כזה, המתבגר מופנה לאבחון פסיכולוגי.

אלימות – כשבני נוער מעורבים במצבים שליליים, הם עשויים לפתח אלימות, הנובעת מבעיות נפשיות.

לחץ – בני נוער נתונים ללחצים רבים בתחומים שונים בחייהם, ולעיתים הלחץ מועיל להתנהלותם. אך מתח מוגבר עלול לגרום להם לבעיות נפשיות.

בעיות במערכות יחסים – בני נוער עשויים לאבד חברויות, לסבול מחרמות או לחוש עצובים או בודדים. רגשות אלו נוטים להשתפר עם הזמן, אך לעיתים הם מחמירים או משפיעים באופן משמעותי על חייהם.

טיפולים פסיכולוגיים לבני נוער אינם מותווים בזמן מוגדר. חלק מהבעיות ניתנות לפתרונות במהירות, ובעיות אחרות מורכבות יותר ודורשות טיפול ארוך יותר. בדרך כלל, טיפול נמשך לפחות שלושה חודשים אם המפגשים מתקיימים אחת לשבוע.

בעיות נפשיות מסוימות עשויות לדרוש טיפול פסיכולוגי הנמשך שנה. למרות שהטיפול עשוי להימשך זמן רב, יש להקפיד לקיים את כל המפגשים על מנת להשיג התקדמות.

תוכניות טיפול פסיכולוגי לבני נוער

המצבים בהם זקוקים בני נוער לטיפול פסיכולוגי מבוססים על עקרונות מדעיים והוכיחו רמת יעילות גבוהה לטיפול בבעיות או הפרעות נפשיות. מצבים אלו כוללים:

  • פוביה חברתית.
  • דיכאון.
  • בעיות התנהגות מפריעה.
  • טיפול בבעיות תקשורת בין הורים ומתבגרים.
  • התמכרות לסמים ואלכוהול.
  • טיפול משפחתי רב מימדי.
  • טיפול משפחתי תפקודי.
  • טיפול משפחתי קצר וממוקד.
  • אנורקסיה נרבוזה.
  • הפרעה דו קוטבית.
  • טיפול התנהגותי דיאלקטי.

תכנית טיפול אישית

כל טיפול פסיכולוג בבני עשרה נראה שונה, וזה היופי העיקרי שלו. קיימים מספר היבטים בסיסיים של טיפול נפשי במתבגרים העולים בקנה אחד עם שיטות הטיפול המקובלות, ומתאימים לבני נוער הסובלים מבעיות נפשיות פרטניות.

ראשית, בני נוער מקבלים טיפול המתבצע במסגרת אחד על אחד. בנוסף למפגשים אלו, הם משתתפים אף במפגשי טיפול קבוצתיים, טיפולים משפחתיים ומספר סוגי טיפול אחרים, תלוי בהפרעה ממנה הם סובלים. חלק מגישות הטיפול המיוחדות עשויות לכלול גישות כגון טיפול במוסיקה, טיפול באמנות, טיפול בכתיבה וטיפול באמצעות בעלי חיים.

מהלך טיפול פסיכולוגי בבני נוער

במסגרת מפגשי הטיפול, בני נוער מתמודדים עם מצבים אותם הם חווים, כגון תסמינים נפשיים או פיסיים, רגשות, מחשבות והתנהגויות המבוססות על הרגלים או אמונות המתרחשים מתחת לפני השטח ומשפיעים על חייהם.

פסיכולוג עובד על מנת לסייע לבני נוער להתמודד עם בעיות נפשיות, להעריכן ולשנות דפוסי חשיבה ופעולה שגויים. במקרים אחרים, בני הנוער לומדים לקבל מחלה נפשית ממנה הם סובלים ולהתמודד עימה.

טיפול פסיכולוגי בבני נוער מלמד אותם להיות מודעים לעצמם, ללמוד הרגלים וגורמי גירוי המפעילים התנהגויות שליליות, לבסס מחדש מערכות אמונות בריאות, ולהתוודע לשיטות התמודדות והבראה יעילות. הישגים אלו אפשריים רק כשבני נוער עובדים על הפרעותיהם ותסמיניהם, וזה מה שהפסיכולוג מסייע להם לעשות.

היבט חשוב נוסף של מפגשי טיפול פסיכולוגי לבני נוער הוא ללמוד הרגלים ושיטות בריאות להתמודדות עם מצבי לחץ וגירויים. היות ובני נוער מתמודדים עם בעיות נפשיות רבות, לא קיימת "תרופה" קבועה, והטיפול יעיל ביותר להקלת הלחץ בשיטות חיוביות.

חלק מהמשאבים והגישות המשמשים בטיפול פסיכולוגי כוללים פעילות גופנית, יוגה, דיקור או עיסוי. בני נוער לומדים ליהנות מחדש מפעילויותיהם השגרתיות, כמו גם לגלות תחומי עניין חדשים, כחלק מהטיפול המכוון להוספת פעולות חיוביות לחייהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן