טיפול אלטרנטיבי במאניה דפרסיה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול אלטרנטיבימטרת הטיפולים האלטרנטיביים למאניה דיפרסיה היא להקל את התסמינים. טיפולים אלו מפחיתים את הלחץ העלול לעורר התקף מאניה או דיכאון. אנשים רבים עם הפרעה זו מדווחים על הצלחת הטיפולים, אך יש להתייעץ תמיד עם הרופא לפני השימוש בהם.

שינויים באורח החיים

מספר התנהגויות עשויות להפעיל התקפי מאניה דיפרסיה, ושינויים באורח החיים מומלצים על ידי רופאים ופסיכולוגים על מנת למנוע גירויים.

פעילות גופנית קבועה – מסייעת בייצוב מצב הרוח והקלת דיכאון. התרגילים משחררים כימיקלים במוח הנקראים אנדורפינים, הגורמים לתחושות אופוריה ומסייעים לשינה איכותית. הפעילות הגופנית טובה אף ללב ומסייעת בשמירה על משקל בריא. יתרון זה חשוב במיוחד לאנשים הסובלים ממאניה דיפרסיה ונמצאים גם בסיכון גבוה יותר למחלות לב, סוכרת והשמנת יתר.

שינה מספקת – מסייעת בייצוב מצב הרוח והפחתת עצבנות. מומלץ להפחית בצריכת הקפאין ולתזמן את הפעילות הגופנית לשעות הבוקר.

הימנעות מיחסים שאינם בריאים – מערכות יחסים שליליות מעודדות התנהגות שאינה בריאה, העלולה לגרום לדיכאון או מאניה. יחסים אלו עלולים להחמיר מאניה דיפרסיה ולכן מומלץ להתחבר עם אנשים בעלי השפעה חיובית.

אכילה בריאה – צריכת דגים שומניים מסייעת להפחתת דיכאון ושיפור תפקוד המוח. היא מסייעת אף להשפעה חיובית על מצב הרוח של אנשים הסובלים ממאניה דיפרסיה. דגים שומניים טובים אף ללב, ואיגוד הלב האמריקאי ממליץ על אכילת דגים מסוג טונה, הרינג, מקרל, סלמון וסרדינים. מומלץ לאכול לפחות שתי מנות בשבוע, ולהפחית את צריכת השומנים הרוויים ושומני הטרנס שנמצאו קשורים לחוסר איזון כימי במוח.

צמחי מרפא ותוספי תזונה

ניסויים קליניים הוכיחו כי צריכת תוספי תזונה יעילה לטיפול במאניה דיפרסיה, וראיות ראשוניות מעידות כי הם מסייעים בייצוב מצב הרוח ומקלים את הדיכאון. יחד עם זאת, יש להשתמש בהם לאחר התייעצות עם הרופא.

יעילות שמן דגים

מאניה דיפרסיה נראית נפוצה פחות בחלקים בעולם בהם אנשים אוכלים באופן קבוע דגים ושמן דגים, המסייע לשיפור תפקוד המוח ותסמיני דיכאון. שמן דגים עשיר באומגה 3, חומצות שומן, ומחקרים קטנים הוכיחו כי הוא יעיל בהפחתת עצבנות ותוקפנות, שמירה על יציבות מצב רוח טוב והפחתת תסמיני דיכאון. המינונים המועילים נעים בין גרם אחד לתשעה גרם.

חומצת אמינו

מחקרים הוכיחו כי חומצת אמינו משמעותית לוויסות מצב הרוח ולהקלת תסמיני מאניה דיפרסיה. הסוגים היעילים הם טאורין; טירוזין; ופנילאלנין.

הפרע. חלק מהמחקרים מצביעים על כך כי צמח זה יעיל בטיפול בתסמיני דיכאון.

שיטות גוף ונפש

ההשפעות המרגיעות של מספר שיטות טיפול גוף ונפש מפחיתות את הלחץ המפעיל התקף מאניה או דיכאון.

יוגה – כרוכה במתיחה ואיזון הגוף בתנוחות פרטניות, המבוצעות בשילוב עם שליטה בנשימה ומדיטציה. השפעות התרגול מובילות לתחושת רוגע ומרץ.

מדיטציה – מפעילה את המוח כדי להרגיע את הגוף. שיטה זו יעילה מאוד בהתמודדות עם לחץ חיי היומיום, והתרגול מסייע לשלוט בתגובה לסביבה. מדיטציה אינה מרפאת מאניה דיפרסיה, אך מסייעת לשמירה על רגיעה, ונחשבת לחלק חשוב מתכנית הטיפול הכללית.

עיסוי – זוהי שיטה אלטרנטיבית נוספת משמעותית להתמודדות עם מאניה דיפרסיה, והיא מפחיתה רמות חרדה ומתח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן