הפרעות התנהגות בבני נוער – כך תתמודדו ותטפלו במצב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות התנהגות בבני נוער – כך תתמודדו ותטפלו במצבהפרעות התנהגותיות של בני נוער מאופיינות בהתנהגותיות עקביות של שבירת הכללים, שיבוש חיי הסובבים אותם, ובעיקר התנהגויות מרדניות.

למרות שזה נפוץ שבני נוער פועלים לעיתים מתוך דחפים, כאשר התנהגויות אלו הופכות להיות קיצוניות מדי, זה הזמן לקבל סיוע מקצועי.

קיימות שתי קטגוריות שונות להפרעת התנהגות: הפרעת התנהגות הנובעת מתוך חוסר הסכמה והתנגדות לכללים, והפרעת התנהגות מרדנית. בני נוער עם הפרעת התנהגות מתנגדת, חווים התקפי זעם שגרתיים, אינם מקבלים אחריות על התנהגותם השלילית, ולעיתים קרובות מתריסים בפני הורים ומורים.

הפרעת התנהגות מרדנית, לעומת זאת, נחשבת לרצינית יותר, היות והיא מכילה את היבטי הפרעת ההתנגדות המתנגדת, בתוספת התנהגויות תוקפניות המאיימות על אנשים, בעלי חיים ורכוש. בני נוער אלו מתנהגים באופן בריוני קבוע כלפי ילדים אחרים, משקרים, גונבים, בורחים מבית הספר או מתנהגים באלימות.

טיפולים מקצועיים משפרים את המצב

בעוד שהפרעות אלו עשויות להיות בעייתיות ביותר, עם טיפול נאות, מצב הילד ניתן לשיפור. הורות לבני נוער עם התנהגות שלילית קבועה עשויה לתסכל, במיוחד כשההורים מצליחים להבין שגם המתבגר שלהם סובל, אך אינם יודעים כיצד להתמודד עם התנהגותו המתחילה ליצור בעיות בתוך הבית והסביבה.

טיפול במתבגרים שנאבקים עם בעיות התנהגותיות מבוצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים בבריאות הנפש המסייעים לילד לשוב לנתיב הנכון. ההורים אינם צריכים להתמודד לבד, שכן טיפול מקצועי יכול לסייע.

לסייע למתבגר לקבל טיפול

הורים לבני נוער המפגינים התנהגות בעייתית, חווים את השפעות ההתנהגות על כל המשפחה. התמודדות עם התנהגויות מתריסות באופן יומי עשויה לגרום להורים לתחושת תסכול וחוסר אונים לגבי השגת שליטה על התנהגות הילד והתמודדות עם רגשותיהם כתוצאה מהמצב.

למרות שהורים יודעים שהם חייבים לנקוט בצעדים לשיפור התנהגות הילד, הם תוהים כיצד לטפל נכון במצב. אלו הן שיטות התמודדות בהן יכולים הורים לנקוט על מנת לסייע למתבגר:

סבלנות עקבית

הורים לילדים עם הפרעות התנהגות נוטים להיות חסרי סבלנות ומאבדים את שליטתם העצמית. חשוב לזכור שהילד אינו מתנהג באופן בעייתי מתוך כוונה לצער את ההורים. הוא פשוט אינו יודע כיצד לבטא כראוי את רגשותיו.

הורים יכולים לסייע לילדם להיות מודע יותר לזעמו, להיות סבלני, לתקשר עימו באופן חיובי ולחזק התנהגות טובה. בנוסף, עליהם לוודא את שמירת השגרה המסייעת לילד להיות בתוך מסגרת, ולא להסס להעניש על התנהגות רעה.

למידת המצב – הדבר הראשון אותו הורים יכולים לעשות כדי לסייע למתבגר הוא לקחת את הזמן וללמוד ככל הניתן על הפרעות התנהגות. כך הם משיגים הבנה משופרת לגבי הפרעות אלו, ומתבוננים על התנהגות הילד מנקודת מבטו.

קבלת סיוע – אם הורים מאמינים שילדם נאבק עם הפרעת התנהגות, יש להתייעץ עם איש מקצוע מתחום בריאות הנפש, שייקבע את הגורמים להתנהגות, ויספק תוכנית טיפול המסייעת לכל המשפחה.

ראו עוד בנושא:

הפרעות ובעיות רגשיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן