איך להתמודד עם פחד לפני טיסה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכולוג

חוששים מפני הרגע הזה בו הטיסה ממריאה, או מהרגע בו המטוס נוחת? ככה או ככה, יש כמה טיפים שיכולים לעשות לכם סדר בדבר הזה, כי בואו נודה באמת, אי אפשר לוותר על חו"ל. אבל, כן אפשר לוותר ולהשאיר בצד את הפחד מטיסות, או לפחות לנסות. כיצד? – הנה טיפים בחסות אתר גודיי.

בכמה מילים: למה אנחנו פוחדים מטיסות?

אין ספק, לכל אחד ואחת יש את הסיבות שלהם לפחד מכל מיני דברים שונים בחיים האלה, אבל כאשר מדובר על טיסות, לא פעם המקור של הפחד יהיה טמון בפחד מגבהים. זהו אולי אחד' מהפחדים הכי נפוצים אצל אנשים אשר חוששים מטיסות. אבל, יחד עם הפחד מגבהים, טיסות עשויות לגרום לאנשים להרגיש שהם לא בשליטה, כמו גם לחשוש חלילה מתאונות אוויריות, התרסקות וכו'. בתוך כך, חשוב לציין כי בין אם המקור של הפחד טמון ברגש כזה או אחר, ישנם כמה טיפים כלליים שיכולים לעזור להתמודד עם המצב של פחד מטיסות. זכרו, מצד אחד, הטיפים של גודיי לאיך להירגע לפני טיסה יכולים לסייע לכם רבות. מצד שני, אתם תהיו אלה אשר צריכים לקחת אחריות ולתרגל את אותם טיפים – המשיכו לקרוא. 

הקניית מידע עצמית על בטיחות תעופה

דמיינו שאתם רואים שיח זז בצורה חשודה באמצע הלילה בעודכם הולכים ברחוב, ואין לכם שום מושג מה נמצא שם בתוכו שגורם לו ככה לזוז. מצד שני, דמיינו שאתם רואים את אותו שיח, רק שהפעם אתם רואים זנב של חתול מבצבץ החוצה ממנו. הדוגמה הזו ממחישה את הנקודה הבאה – מידע, נתונים וידע מקטינים חששות ופחדים למיניהם. בהקשר הזה של הדברים, הטיפ שלנו מתחלק ל-2 טיפים שונים:

  • מידע תעופתי: נסו לקרוא לפני הטיסה מאמרים מקצועיים ונתונים אשר קשורים במידע על תאונות אוויריות, התרסקויות של מטוסים וכו'. אתם תגלו שהסטטיסטיקה בהחלט עובדת לטובתנו, היות כי על פיה, תאונות אוויריות נחשבות נדירות במיוחד.
  • מידע לגבי הירגעות: לפני טיסה, אם אתם יודעים שאתם נוטים להילחץ, להעלות דופק, להזיע וכו', אנחנו ממליצים לקרוא מידע לגבי טכניקות הרפיה שונות. יש לכם אוקיינוס שלם של סרטונים ב-יוטיוב ובאינטרנט, ככה שבימינו זה הרבה יותר קל וזמין מאשר לקבוע פגישה אצל פסיכולוג ללמידת טכניקות הרגעה.
  • מידע במהלך הטיסה: במהלך הטיסה כדאי להעסיק את עצמכם, כלומר לתת לראש להיות עסוק בדברים אחרים. אם ספר הוא פחות הקטע שלכם, בהחלט אפשר להוריד מראש לטלפון תוכניות אהובות, או לחילופין, להשתמש בחבילת המדיה של חברת התעופה (במידה שיש לה כזאת).

לסיכום, ישנן דרכים שונות להרגיע חששות ופחדים לפני טיסות. לכל אחד ואחת יש את הדרכים שלהם להירגע לפני טיסה, לכן שבו עם עצמכם ותשאלו את השאלה הבאה: מה מרגיע אתכם? קפצה לכם בראש תשובה כמו "משהו טוב לאכול"? אחלה, קחו אתכם נשנושים לטיסה. מעדיפים ספר טוב? גם מעולה. ככה או ככה, העיקר שתיהנו לכם בחו"ל, הטיסה היא זמנית ונגמרת מהר בד"כ (אלא אם בחרתם לטוס לכם לניו יורק או אוסטרליה, הודו וכו').

פסיכולוג

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן