תזונה נכונה יכולה לשפר תחושות דיכאוניות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תזונהתחושות דיכאון או דכדוך עשויות להשפיע על התיאבון ושגרת היומיום. חלק מהאנשים אינם מעוניינים, או אינם מסוגלים לאכול כשהם מדוכאים, ועלולים להימצא בסיכון לתת משקל. אחרים מוצאים נחמה במזון ועלולים לסבול ממשקל עודף. גם תרופות נוגדות דיכאון משפיעות על התיאבון.

המחקר לבדיקת והוכחת הקשר בין תזונה ודיכאון עדיין מתמשך. נכון להיום, לא קיימות די ראיות לקביעה ודאית כי מזונות מסוימים מסייעים להקלת דיכאון. אך תזונה מאוזנת ובריאה חשובה לשמירה על בריאות כללית ונפשית טובה.

חשיבות התזונה הבריאה לרווחה הנפשית

עד שנת 2010, רעיון הפסיכיאטריה התזונתית בקושי הוכר על ידי רופאים. מספר מחקרים בחנו כיצד תוספי תזונה מסוימים, כגון אומגה 3 חומצות שומן, יוצרים איזון במצב הרוח. אך מומחים ומדענים רבים שערכו מחקרים רבים מאז, פרסמו ברחבי העולם ממצאים המקשרים בין איכות התזונה והפרעות נפשיות נפוצות, כגון דיכאון וחרדה, בקרב ילדים ומבוגרים.

אחד הגורמים הבולטים ביותר, שעדיין אינם מוכרים בהתפתחות המגמות העיקריות בתחום בריאות הנפש, הוא תפקיד התזונה והשפעתה על בריאות הנפש לטווח הקצר והארוך. ראיות מדעיות מוכיחות כי מזון ממלא תפקיד חשוב התורם בפיתוח, התמודדות ומניעה בעיות נפשיות פרטניות כגון דיכאון, סכיזופרניה, והפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.

למעשה כיום יש מחקרים מקצועיים וראיות מדעיות הקובעות שתזונה נכונה חשובה לבריאות הנפשית כמו גם לבריאות הגופנית, והגנתה צפני גורמי סיכון לדיכאון וחרדה.

תזונה נכונה מעניקה לגוף את האנרגיה הדרושה לו, מונעת עייפות ובכך מונעת את תחושות הדכדוך הנלוות לעייפות. קיימות אפשרויות טיפול רבות זמינות לדיכאון, כגון טיפול בדיבור, תרופות נגד דיכאון, פעילות גופנית, שיטות סיוע עצמי ושיטות הרפיה שונות.

כמעט שני שלישים מהאנשים שאינם מדווחים על בעיות בריאות הנפש, אוכלים תזונה בריאה הכוללת פירות טריים, סלטים של ירקות טריים, מזונות אורגניים, ארוחות הכוללות מרכיבים טריים כגון עוף, דגים ובשר רזה מידי יום, לעומת פחות ממחצית מהאנשים המדווחים על בעיות בריאות הנפש, ואינם מקפידים על תזונה בריאה.

האנשים המדווחים על רמה מסוימת של בעיות נפשיות נוטים אף לאכול מזונות שאינם בריאים כגון צ'יפס, שוקולד, ארוחות מוכנות ומזונות מהירים. מצב הרוח ורגשות מאוזנים של רווחה ניתנים להגנה באמצעות הקפדה על תזונה המספקת כמות מאוזנת של פחמימות מורכבות, שומנים חיוניים, חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים, ומים. בעוד שתזונה בריאה מסייעת בהתאוששות מדיכאון, היא צריכה להיות משולבת עם טיפולים מומלצים אחרים לבריאות הנפש.

שיטות אכילה בריאות לשיפור תסמיני דיכאון

יועצי תזונה ובריאות סבורים שההתנהגות החשובה ביותר היא להקפיד על אכילה קבועה של ארוחות הכוללות את כל אבות המזון העיקריים בתזונה היומית. תזונה המבוססת על מזונות עמילניים, כגון אורז, פסטה, שפע פירות וירקות, מזונות עשירים בחלבון כגון בשר, דגים ועדשים, ומספר מוצרי חלב, מעניקה לגוף את כל החומרים המזינים להם הוא זקוק. במקביל יש להימנע מאכילה עודפת של מוצרים שומניים, מלוחים או מתוקים.

קיימות שיטות פשוטות רבות לשיפור התזונה. כשהגוף מקבל את החומרים הדרושים לו לתפקוד, משתפר החוסן הנפשי המאפשר התמודדות עם מועקות, לחצים ותחושות עצב. אך כשאדם סובל מדיכאון עמוק וחש כי אינו מסוגל לערוך קניות בסופרמרקט או לבשל, עליו להתייעץ עם הרופא ולדון בסוגי הטיפול והתמיכה הזמינים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן