למה נערות סובלות יותר מדיכאון?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

נערה בדיכאוןמחקר חדש קובע שנערות נמצאות בסיכוי גבוה פי שניים בהשוואה לנערים, לחוות התקפי דיכאון וחרדה בגיל ההתבגרות. החוקרים עקבו אחר קרוב לאלפיים תלמידים בבתי הספר התיכוניים בעיר ויקטוריה באוסטרליה, בין השנים 1992 ו-2008.

המחקר עקב אחר התלמידים בגילאי 15 והמשיך לעקוב אחריהם עד גיל 29, כשבמהלך תקופה זו הם נבדקו שמונה פעמים להפרעות נפשיות. הדו"ח שפורסם בכתב העת The Lancet, מצא ש-54% מהבנות סבלו התקף דיכאון או חרדה במהלך שנות העשרה שלהן, ובנים נמצאו בשיעורי דיכאון של שליש ממצאים אלו.

המחבר הראשי של המחקר, פרופסור ג'ורג' פאטן, מסביר כי עדיין לא ברור מדוע בנות סובלות יותר מבעיות נפשיות, וסבור שהגורם עשוי להיות קשור לביולוגיה, או לנטייה לדיכאון שגוברת יותר אצל נערות. הסיבות לדיכאון נמצאו בהיבטים רגילים הגורמים לשיבוש בחיי בני נוער.

חדשות טובות עם סייגים

פרופסור פאטן קובע שהמחקר מאשש את השכיחות הגבוהה של הפרעות נפשיות בקרב צעירים, אך סבור שקיימים אף מספר ממצאים מעודדים, והחדשות הטובות הן כי רוב הבעיות אלו ניתנות לפתרון.

החוקרים מצאו שהתקפים רבים, במיוחד קצרי טווח, מוגבלים לגיל ההתבגרות ואינם ממשיכים או חוזרים בבגרות. בסך הכול, כמעט מחצית מהצעירים הסובלים מהפרעת דיכאון בגיל ההתבגרות, אינם חווים בעיות נוספות בבגרותם. אך פרופסור פאטן סבור שתחזית זו אינה כה ורודה כשמדובר בנערות.

מסקנות המחקר: תקשורת בין הורים לילדיהם

כמחצית מהמקרים של נערים שסבלו מהתקף חרדה ודיכאון או בעיות רגשיות במהלך שנות העשרה שלהם, המשיכו לסבול מהתסמינים גם בתחילת שנות העשרים לחייהם. בנות נמצאו בשיעור המשכיות מעט גבוה יותר, וכשני שלישים מהנערות שסבלו מבעיות דיכאון המשיכו עם התסמינים עד אמצע שנות העשרים שלהן.

הורים צריכים להתייחס ברצינות לדיווחי ילדיהם על בעיות הקשורות לדיכאון וחרדה. בעיות שינה, בעיות ריכוז, והימנעות מקשרים חברתיים הם תסמינים המצריכים התייחסות משמעותית, אם הם נמשכים למעלה ממספר ימים, ועל ההורים להקפיד על תקשורת פתוחה עם ילדיהם. יש ליצור הזדמנויות לשיחות עם בני נוער, לבלות איתם זמן לבד, לצאת לחופשות, לצאת לטיולים רגליים, או לשחק במשחקי ספורט.

טיפים להורים המתמודדים עם נערות השרויות בדיכאון

התקרבות לתקשורת בין הורים לנערות, הנוגעת לחייהן האישיים עשויה להיות אתגר מלחיץ לכשעצמו. אלו הם טיפים המסייעים להורים בתקשורת עם נערות צעירות:

אין לתקוף את תרבות העשרה או להשוות לתקופה בה אתם הייתם צעירים

הורים נוטים לגנות את הדרך בה מתנהגים צעירים כיום, לעומת התקופה בה הם עצמם היו צעירים, אלא שעליהם להיות זהירים לגבי התקשורת השלילית שלהם בנוגע לתרבות בנותיהם. תקשורת סמארטפונים ושימוש ברשתות חברתיות הם חלק ענק מהתנהגותיות חברתיות בגיל העשרה, ונערות מבססות את עיקר התקשורות החברתיות שלהן על פלטפורמות אלו. ביקורת על הפייסבוק או כמות הזמן אותה מקדישות בנות לממסרים אלקטרוניים מיידיים, לא תועיל.

אין להתבדח על הדימוי העצמי של נערות

זה נשמע אולי מובן מאליו, אך הורים צריכים להבין כי בנותיהן רגישות לכל מילת ביקורת, ומבחינות בכל ניואנס החבוי בתקשורת המופנית כלפיהן. אפילו תגובה שאינה מזיקה לכאורה, עלולה לגרום ללחץ בעולמה של נערה.

זמינות ללא הפעלת לחץ

הורים צריכים לגרום לבנותיהם להבין שהם מוכנים תמיד לדבר על כל נושא המציק לה, אך אין לחנוק אותה. נערות בגיל זה זקוקות למרחב שלהן, והידיעה שהוריהן תמיד שם בשבילם, מספיקה.

ראו גם:

חבר שלכם או בן משפחה שרוי בדיכאון? כך תצליחו לעזור לו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן