שמונה טיפים להתמודדות עם סטרס

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

שמונה טיפים להתמודדות עם סטרסבעידן של היום, קשה שלא לאבד שליטה מדי פעם. הצורך לנתב בין העבודה, חיי המשפחה, והתחייבויות חברתיות, עשוי לגרום ללחצים מדי פעם. אך יש להקדיש זמן לרגיעה, על מנת שהבריאות הנפשית והפיזית לא יפגעו.

כל אדם יכול, וצריך, ללמוד כיצד להתמודד ביעילות עם לחץ בחיים, ומאמר זה סוקר שמונה טיפים להתמודדות עם סטרס.

  1. 1. פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה היא אחת השיטות הטובות ביותר להרגעת הגוף והנפש. בנוסף, התרגילים משפרים את מצב הרוח. אך יש להקפיד על פעילות גופנית קבועה, לפחות שלוש עד חמש פעמים בשבוע, למשך חצי שעה בכל פעם, על מנת להשיג את היתרונות.

פעילות גופנית טובה יותר מתבצעת במשך שעתיים וחצי בשבוע, וכוללת תרגילי כוח בעוצמה בינונית, והליכה מהירה.

כדי לשפר את הביצועים והיתרונות, מומלץ להוסיף שעה בשבוע של פעילות גופנית נמרצת כגון שחייה, ריצה או תרגילי אירובי אחרים המגבירים את קצב הלב.

יש להציב את הדגש על מטרות הכושר אותן ניתן לבצע, ולא לוותר. יותר מכל, יש לזכור שביצוע כל פעילות גופנית טובה יותר מאשר ויתור מוחלט עליה.

  1. 2. נשימות עמוקות

מומלץ לעצור ולקחת מספר נשימות עמוקות להפחתה מיידית של הלחץ. אנשים רבים מופתעים לגלות כמה טוב הם מרגישים ברגע שהם מתמחים בתרגילי נשימות. יש לבצע את השלבים הבאים:

לשבת בתנוחה נוחה עם הידיים על הברכיים, והרגליים משולבות, או לשכב; לעצום את העיניים; לדמיין את עצמכם במקום מרגיע, כגון על החוף, בפארק, או בכל מקום המעניק תחושה שלווה; לנשום עמוק לאט לאט פנימה והחוצה; ולבצע את התרגיל במשך חמש עד עשר דקות בכל פעם.

  1. 3. האטת הקצב

החיים המודרניים מאופיינים בעיסוקים רבים, ולעיתים קיים צורך פשוט להאט ולהירגע. מומלץ להתבונן על החיים האישיים ולמצוא שיטות להאטת הקצב.

לדוגמא, לחלק פרויקטים גדולים לשלבים קטנים. במקום להשיב למאה הודעות דואר אלקטרוני ביום, אם אפשר, מומלץ להשיב על חלק מהם בלבד.

  1. 4. הפסקות

יש לתכנן זמני הפסקות כדי להירגע מהמתח. אם הנטייה האישית היא להגדיר יעדים, המלצה זו עשויה להיות מורכבת ליישום בהתחלה, אך יש להקפיד עליה ולצפות להפסקות.

פעילויות נינוחות אותן ניתן לבצע כוללות מדיטציה; יוגה; טאי צ'י; האזנה למוסיקה אהובה; או טיול בטבע.

  1. 5. הקדשת זמן לתחביבים

יש להקדיש זמן לפעילויות מהנות, ולבצע מדי יום משהו שמשפר את התחושה, כך שניתן יהיה להקל את הלחץ. אין צורך להשקיע זמן רב בתחביבים, ואפילו רבע שעה עד עשרים דקות ביום ישיגו את המטרה.

תחביבים מרגיעים כוללים פעילויות כגון: קריאה; סריגה, עבודה על פרויקט אמנותי; צפייה בסרט; או משחקים חברתיים.

  1. 6. לתקשר את הבעיות

אם קיימים מצבים מטרידים בחיים, שיחות עליהם מסייעות להפחתת הלחץ. מומלץ לתקשר עם בני משפחה, חברים, יועץ, רופא או פסיכולוג.

ניתן אף לשפר את השיח הפנימי, אותו כולם מבצעים. אך הדיבור העצמי צריך להיות חיובי כדי לסייע בהפחתת הלחץ.

לכן מומלץ להקשיב מקרוב למחשבות המתעוררות בעיתות לחץ. אם אדם משדר לעצמו מסר שלילי, יש לשנות אותו למסר חיובי. לדוגמא: אל תאמרו לעצמכם: "אני לא יכול לעשות את זה". במקום זאת, אמרו: " אני יכול לעשות את זה", או "אני עושה כמיטב יכולתי".

  1. 7. הרגעת השרירים

  2. בעיתות סטרס, השרירים מתוחים. ניתן לשחרר אותם ולרענן את הגוף באמצעות הקפדה על תרגילי מתיחות; עיסוי; אמבטיה חמה ושינה טובה בלילה.
  3. 8. תזונה נכונה 

  4. תזונה מאוזנת היטב מסייעת לתחושה כללית טובה יותר. היא מסייעת גם לשליטה במצבי הרוח. הארוחות צריכות לכלול ירקות, פירות, דגנים מלאים, וחלבון רזה, לשם הגברת האנרגיה, ואין לדלג על ארוחות. תזונה שאינה מאוזנת גורמת למצב רוח שלילי, אשר עשוי להגביר את הלחץ.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן