טיפול בדיכאון באמצעות דיקור סיני

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דיקורהרפואה המודרנית מטפלת בדרך כלל בדיכאון עם שיטות שונות של פסיכותרפיה או תרופות נוגדות דיכאון, ללא קשר לתסמינים הפרטניים המוצגים על ידי המטופל.

הרפואה הסינית המסורתית, לעומת זאת, אינה מזהה דיכאון כמחלה מסוימת בפני עצמה, ומטפלת בתסמינים הפרטניים הייחודיים לאדם, תוך שימוש במגוון שיטות כגון דיקור, צמחים, עיסוי טווינה, ותרגילים אנרגטיים לשחזור חוסר איזון הנמצא בגוף במצב של דיכאון.

בגישת הטיפול ההוליסטית, דיקור מורכב ממחטים עדינות המוחדרות לאורך הגוף על נקודות שונות, במטרה להמריץ את זרימת האנרגיה בגוף וחיוניותו, המכונה צ'י. למרות שדיקור משמש כבר שנים רבות באופן מסורתי כצורת מניעה המתווספת לטיפול רפואי, הוא הוכח אף כטיפול יעיל בכאבים, מחלות כרוניות ושחרור ממצבים רגשיים רבים.

דיקור סיני לדיכאון: ממצאי מחקר

מאז תחילת שנות התשעים, מחקרים רבים שבוצעו ברחבי העולם הראו כי דיכאון יכול להיות מטופל עם דיקור, ולהשפיע באופן חיובי על המטופלים, במיוחד כשמשתמשים בו בשילוב עם טיפול פסיכולוגי וטיפולי צמחים.

מחקר שנערך באוניברסיטת אריזונה בטוסון, ערך את מחקר הפיילוט הראשון לחקר טיפול בדיקור לתסמיני דיכאון. המחקר עקב אחר 34 נשים שעמדו בקריטריונים לאבחון עם דיכאון, שחולקו לשלוש קבוצות טיפול במשך חודשיים.

הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול בדיקור מותאם במיוחד לתסמיני הדיכאון האישיים. הקבוצה השנייה קיבלה טיפול בדיקור כללי, ללא התייחסות פרטנית לדיכאון, והקבוצה השלישית הוצבה ברשימת המתנה לטיפול בדיקור, אך לא קיבלה כל טיפול.

המחקר מצא כי הנשים בקבוצה שקיבלה טיפול בדיקור מותאם אישית לתסמיניהן, חוו הפחתה משמעותית בתסמינים, בהשוואה לנשים שקיבלו טיפול בדיקור שאינו פרטני לתסמיניהן. בנוסף, למעלה מחמישים אחוזים מהמשתתפות כבר לא עמדו בקריטריונים הדרושים לאבחון בדיכאון, עם סיום המחקר.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שטיפול בדיקור סיני לבדו, נחשב כיעיל להקלת דיכאון בדומה לסוגי טיפולים אחרים המבוצעים ברפואה המערבית, כגון פסיכותרפיה וטיפולים תרופתיים. תוצאות אלו נחשבות למבטיחות, וארגון הבריאות העולמי של האו"ם אישר את הטיפול בדיקור לטיפול רשמי בדיכאון.

השפעת דיקור סיני על דיכאון

ברפואה הסינית המסורתית, דיכאון נחשב לבעיה במחזור הצ'י הסובב את הגוף. האיברים העיקריים האחראים למחזור צ'י הם הכבד, הלב והטחול, להם יש תפקידי משנה על זרימת צ'י תקינה. הטיפול בדיקור מגביר את זרימת הצ'י בארבעה מוקדים עיקריים בגוף, והוא כרוך בגירוי נקודות מקור נבחרות.

טיפול טבעי בדיקור משפיע באופן עמוק על שיפור תסמיני הדיכאון, כמו גם תסמינים רגשיים אחרים, ומוביל לשינוי משמעותי בחיים. במקרים רבים הוא אף פותר את הבעיה. המטפל בדיקור משתמש בשיטות דיקור הנבחרות בהתאם לחומרת התסמינים והימשכותם, בשילוב עם צמחי מרפא טבעיים שהוכחו ביעילותם לשחרור נוירוטרנסמיטורים מסוג דופמין וסרוטונין, המשפיעים ישירות על תחושות דיכאון ותנודות במצבי הרוח. בשל מורכבות הדיכאון והגורמים להופעתו, המטפל הסיני מבצע גם שיחות עם המטופל, כלק בלתי נפרד מהתהליך.

דיקור ושיטות אחרות של טיפולים משלימים מתחילים להתברר בהדרגה כטיפולים לגיטימיים לחרדה, דיכאון ומחלות נפשיות אחרות. הטיפולים האלטרנטיביים חיוניים לבריאות וכרוכים בשינויים באורח החיים המתבטאים בפעילות גופנית, יוגה ומדיטציה. יחד עם זאת, חשוב תמיד לקבל חוות דעת שנייה ולהתייעץ עם רופא בכל עת בנוגע להתנסות בטיפולים משלימים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן