טיפול בקסדה מגנטית לסובלים מהפרעות נפשיות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בקסדה מגנטית לסובלים מהפרעות נפשיותטיפול בקסדה מגנטית, המכונה גרייה מגנטית, הוא אפשרות בטוחה, יעילה ושאינה פולשנית לאנשים הסובלים ממצבים נפשיים שלא השתפרו עם תרופות.

הטיפול יוצר שדה מגנטי המעורר זרם חשמלי קטן בחלק מסוים של המוח, המגיע מהשדה המגנטי הנוצר באמצעות סליל אלקטרומגנטי המספק פולסים דרך המצח.

הליך זה אינו כרוך בחומרי הרגעה ואינו גורם להתקפים או איבוד הכרה. המטופלים בקסדה מגנטית משתתפים בארבעה או חמישה מפגשי טיפול בשבוע, למשך חודש עד חודש וחצי, ומחקרים מראים כי גישה זו מייצרת מעט תופעות לוואי.

גרייה מגנטית חוזרת ונשנית

הליך זה מבצע שימוש במגנט להפעלת המוח. גישה זו משמשת לטיפול בדיכאון, חרדה, הפרעות מצב הרוח או הפרעות התנהגויות אחרות תוך התמקדות במיקום פרטני במוח, בנקודה המפחיתה, לדעת מדענים, את הסיכוי לתופעות לוואי. כל מפגש טיפול בקסדה מגנטית נמשך בין חצי שעה לשעה ואינו דורש כל חומר הרדמה או הרגעה.

סליל אלקטרומגנטי המוחזק כנגד המצח, ממוקם ליד שטח המוח המעורב בוויסות מצב הרוח. הבזקים אלקטרומגנטיים קצרים עוברים דרך הסליל, ומפעילים זרמים חשמליים קטנים המעודדים תאי עצב באזור הממוקד של המוח. ההליך זהה לכוח של סריקת הדמיה בתהודה מגנטית (MRI).

מדענים אינם יודעים בדיוק אם הטיפול עובד הכי טוב כטיפול יחיד או בשילוב עם תרופות, פסיכותרפיה או שילוב של השניים, ומחקרים נוספים ממשיכים לקבוע את השימושים הבטוחים והיעילים ביותר שלו.

זהו הליך חדש יחסית, כך שתופעות הלוואי לטווח הארוך אינן ידועות. מחקרים בנושא בטיחות הטיפול בקסדה מגנטית מצאו כי רוב תופעות הלוואי, כגון כאבי ראש או חוסר נוחות בקרקפת, היו קלות או בינוניות, ואף מטופל לא חווה התקף.

גרייה מגנטית עמוקה

זוהי שיטה חדשה יחסית של גירוי שטחי מוח עמוקים וגדולים יותר. ההליך משתמש בסלילים מיוחדים המגיעים כארבעה סנטימטרים מתחת לפני שטח הגולגולת. הם נקראים סלילי H ומיועדים למיקוד אזורי מוח שונים. הטיפול אושר על ידי ה-FDA לטיפול בדיכאון או חרדה שלא השתפרו עם כל סוג טיפול אחר.

במהלך טיפול בקסדה מגנטית לגירוי מוחי עמוק, המטופל חובש קסדה מרופדת המייצרת שדה מגנטי קצר באופן זהה לסריקות הדמיה בתהודה מגנטית. ההליך אינו דורש הרדמה ואינו גורם לאובדן זיכרון ואינו כרוף בתופעות לוואי. כל טיפול מתבצע מדי יום למשך עשרים דקות, בתקופה של חודש עד חודש וחצי.

הטיפול מדהים

אנשים שעברו טיפול בקסדה מגנטית מדווחים על תחושה טובה, תפקוד משופר ויעילות מוגברת בביצועים בעבודה. הם מתארים את החוויה כ"מדהימה", ומפזרת "ערפילים" במוח. כאילו מישהו לחץ על "כפתור האיפוס" במוחם.

המכשיר מכיל שבעה סלילים המספקים מנות פעימות אלקטרוניות של שדות מגנטיים לרקמות המוח. הסלילים כה דקים, עד שהמטופל אינו מזהה כל תחושה ותופעות הלוואי היחידות הן מזדמנות, מינימאליות, ועשויות לכלול מעט בחילה שנעלמת מיד לאחר הטיפול.

המכשיר מחקה שדות חשמליים במוח ומפעיל את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף. הפולסים מפעילים נימים במוח, המהווים כלי דם חדשים ומעוררים הפרשת הורמוני גדילה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן