אשפוז פסיכיאטרי לבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אשפוז פסיכיאטרי לבני נוערהפרעות נפשיות בקרב ילדים ונוער, הינן הפרעות די נפוצות, כאשר עם השנים יש עלייה בשיעור הילדים והנוער. הסטטיסטיקה מראה כי אחד מתוך חמישה ילדים בגילאי 0-18 מאובחן כלוקה בהפרעה נפשית ואחד מתוך 10 ילדים לוקה בנפשו.

ההפרעה מתבטאת בתפקוד היום יומי אם בבית או בבית הספר. ישנם כאלה שיזדקק למסגרת של בגירים שסובלים מהפרעות נפשיות, כך שימנע מהם פגיעה בעצמם או באחרים. ישנם מקרים שונים שבהם יש לאשפז את בני הנוער ואלה הם:

  • פסיכוזה
  • הפרעות התנהגותיות קשות
  • דיכאון
  • אוטיזם שמלווה בפיגור עם הפרעות התנהגות קשות
  • אנורקסיה ברמה גבוהה

ההפניה לאשפוז, תהיה באמצעות הוריו של הקטין, הפניה מרופא המשפחה או רופא הילדים, בית משפט לנוער, במידה ויש לאשפזו בכפייה.

ההוראות של אשפוז מהפסיכיאטר המחוזי

הפסיכיאטר המחוזי הוא זה שמוסמך להורות על הבאת הקטין לבדיקה הפסיכיאטרית במידה של בדיקה כפויה דחופה, או לא דחופה ובמקרה שבו יצטרך הנער לאשפוז כפוי. תוקפה של הוראה זו, הינה 10 ימים מיום שניתנה. הפסיכיאטר המחוזי יורה על אשפוז הנער או הנערה בכפייה של 7 ימים אם אכן שוכנע, באמצעות הבדיקה הפסיכיאטרית, כי כושר השיפוט של הנער פגום והוא מסוכן לעצמו היות וישנו קשר נסיבתי בין השניים. במידה ויהיה צורך לאשפז את הנער ימים נוספים, על סמך ההמלצה של מנהל בית החולים הפסיכיאטרי, הפסיכיאטר המחוזי, הוא זה שיוסמך להאריך את האשפוז.

טיפול בנוער בקהילה

יש לציין, כי נערים ונערות עשויים להיתקל בקשיים חברתיים, סירוב לגייסם לצה"ל, סירוב לאחזקת רישיון נהיגה וקשיי היקלטות במקומות העבודה. זו הסיבה, שקיימת חשיבות רבה לטפל בנוער, מבלי לנתק אותם משגרת חייהם, מה שיצריך טיפול במסגרת הקהילה.

יש להתלוות עם עורך דין פלילי שמתמחה בתחום הנוער, כך שיענה להורים ולנערים על הצורך בעצות מקצועיות שעשויות לסייע הן לנערים והן להורים בעתיד, כך שבדרך זו, עוה"ד המתמחה בתחום זה, ישמור על זכויות הקטינים בפני הרשויות.

מה חשוב לדעת לפני אשפוז פסיכיאטרי של בני נוער?

יש לדעת על חתימת הנער או הוריו לפני אשפוזו במחלקה הפסיכיאטרית, היות ומדובר על הסכמה לקבלת תרופות פסיכיאטריות וטיפולים שונים. חשוב לדעת כי אם מדובר בטיפול בהלם חשמלי, החתימה חייבת להתבצע על טופס מיוחד בנפרד. יש לציין, כי אשפוז מרצון של בני הנוער יהיה במחלקות הפתוחות של בתי החולים הפסיכיאטריים. מדובר על אשפוז שבני הנוער מגיע אליו, כמה ימים בשבוע למשך כמה שעות וללא לינה.

בני נוער שמשתחררים חזרה לביתם, לאחר אשפוז במלקות פסיכיאטריות סגורות יאלצו להתמודד עם אתגרים רבים ולא פשוטים. כך שיהיה להם קשה לחזור לקהילה הטבעית ולבית ספרם. התמודדות עם המחלה והסטיגמה החברתית והעצמית, מהווים עבורם מכשול לא קטן.

בני הנוער הללו, יצטרכו אף להתמודד עם שחיקה או היעדר מיומנויות חברתיות, מה שיקשה עליהם עוד יותר את ההשתלבות מחדש בקבוצות של חבריהם. נערים אלה יתקשו למצוא שפה משותפת עם החבר בבית ספרם, זאת לאור העובדה שהם היו בחברה עם מאושפזים במחלקות הפסיכיאטריות ומצאו עמם שפה משותפת וכעת, הם נדרשים ע"י הורי חבריהם בקהילה של בית ספרם שינתקו עמם קשרים.

הקשיים הם כואבים וכל נושא אשפוז פסיכיאטרי לבני הנוער. גם על ההורים וגם על הנוער, יש לקבל תמיכה שתקל על המשפחה והמטופל בחזרה לשגרת החיים והתמודדות עם מצבים שונים שלבטח לא יהיו קלים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן