טיפול נכון בהתקף חרדה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מאת: מכון חיבורים – המכון הישראלי לטיפול בחרדה

האם ניתן לא רק להתמודד עם חרדה ומחשבות חרדתיות, אלא ממש להתגבר עליהן ולהשתלט על הדיכאון והאימה שהן מעוררות? כן! בהחלט ניתן – וזאת באמצעות השקעה של המאמץ בכיוון הנכון.

טיפול בחרדה מתמקד בהכוונת המחשבות ובהתרכזות במחשבה הנכונה, זו שמטבעה תמגר את המחשבות המטרידות המבוססות על הנחות כזב. על מנת להשיג את היעד יש כצעד ראשון, להבין לעומק את מהות הבעיה ומקורו הביולוגי של התהליך.

למה חרדה כל כך חשובה ומה תפקידה?

תחושות כמו חרדה ואפילו דיכאון במינונים נכונים מזהירות מפני סיכונים ומסייעות לנהל חיים נטולי סכנות ככל שניתן. חשיבות תחושת חרדה היא עצומה – היא אמורה להגביר את סיכוי ההישרדות. ברם מדובר בתהליך מורכב, לעיתים אחד השלבים בתהליך מורכב, עובר שינוי כלשהו והתוצאה יכולה להתהפך: מה שבמקורו אמור היה להעניק חסינות, הופך למטרד בעל השלכות נרחבות, הפולשות לכל תחומי החיים.

חרדה שנועדה להתריע מפני סכנת אמת שיצאה משליטה, איננה מבחינה בינה לבין סכנת סרק. חרדה בלתי מבוקרת זו – תתריע באופן אוטומטי, ללא סינון וללא הרף ותהפוך בתודעה גם רגעים שגרתיים ובלתי מאיימים, לאירוע מסכן חיים. חיי שגרה תחת תחושות חרדה מעוותות, חוזרות ובלתי רצוניות, הם חיים מדכאים, נטולי שמחת חיים.

טיפול בחרדה על ידי בחינת המחשבה

טיפול בחרדה משולב עם הרצון להילחם בתופעה, הם המתכון להפיכת מחשבות מטרידות בחזרה לחיים משמעותיים מלאי הנאה, כפי שנועדו להיות במתכונת המקורית שלהן. הבנה עקרונית זו היא השלב הראשון בניסיון להתרגל לבחון כל מחשבה ולנתח אותה באופן הגיוני ולהעמיד אותה במבחן המציאות.

טיפול בחרדה מלמד להשתמש נכונה בכלי השכנוע העצמי ולשלוט בו – משמע לא לאפשר  למחשבות להישאר על אוטומט רואה שחורות, אלא לנתח את רמת הסכנה, בהסתמך על ההיגיון, באופן פרטני. תהליך מודע זה יעזור בתחילה להתמודד טוב יותר עם הבעיה ובסופו של התהליך, אף להתגבר עליה.   

טיפול בחרדה מתייחס לחרדה ודיכאון מתוך זווית ראיה המיועדת לנהל את החרדות המובילות לדיכאון, לא רק על מנת לתרגל איך לחיות במחיצתן ולשרוד, אלא במטרה למגר אותן מהשורש ולשפר את איכות החיים באופן משמעותי.

טיפול בחרדה יבדוק מהם תסמינים אופייניים לחרדה ודיכאון

להלן רשימת תסמינים עיקריים:

  • תפיסת חיים כללית נגטיבית וחששנית
  • חוסר עניין, חוסר מוטיבציה וחוסר התלהבות
  • התקפת פאניקה והרצון לברוח
  • עייפות ותחושת כבדות מתפשטת
  • רצון להימנע ממצבים שמצריכים עשיה ותשומת לב
  • תחושת ניתוק וניכור
  • תחושת עצבות מתפשטת, ייאוש
  • הרגשת חוסר נוחות כרונית
  • מחשבות אובדניות

אם לא ננתח את המחשבות המטרידות ואת המשמעות שלהן באופן מודע והגיוני, אנו מעבירים להן את השליטה על החיים שלנו והתוצאה ידועה ומייסרת. לכן החזרת השליטה היא תהליך הכרחי ובלתי נמנע של טיפול בחרדה.

מכון חיבורים הוא המכון הישראלי לטיפול בחרדה. אנו משתמשים ביכולתנו המקצועית והניסיון העשיר בטיפול בחרדה למקד וליעל את הטיפול ולאפשר הקלה מהירה של המצוקה.

 אנו מטפלים בגישת CBT ו ACT . ניתן לקרוא על גישות טיפוליות אלו באתר ולפנות אל כל אחד מסניפי המכון במרכז הארץ:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן